fbpx

Volgens een studie van Nationale Bank België hebben 87% van de Belgische ondernemingen hun omzet zien terugvallen met 30 – 50% tijdens de eerste lockdown.

De kleine en middelgrote bedrijven werden het hardst getroffen. Ruim de helft van de zelfstandigen en ondernemingen met minder dan 10 werknemers hebben hun omzet met meer dan 50% zien dalen.

Niet alleen een gebrek aan omzet, maar ook liquiditeitsproblemen door onvoldoende toegang tot krediet of door onbetaalde facturen, zijn de oorzaak van menig faillissement.

Administratie, een ‘blok’ aan het been?

En dan hebben we het nog niet gehad over de ontslagen werknemers. Een bedrijf in moeilijkheden gaat vaak in zijn personeelskost snoeien. Administratieve functies worden snel als ‘overbodig’ beschouwd. Deze functie is immers niet rechtstreeks verbonden aan productie en/of sales.  Een taak die ‘iemand er wel eventjes bij doet’…. Of toch niet?

De impact van administratie wordt snel onderschat. Wat als mails niet gelezen worden en je zo opportuniteiten mist? Wat gebeurt er als je facturen te laat worden opgemaakt en je klanten betalen niet? Dan zit je dadelijk met een cashflow probleem met (hele) grote gevolgen.

Groeibedrijven

Behoort jouw bedrijf tot de ‘lucky few’ die het wel heel goed doen in deze vreemde tijden en sta je onverwacht verder in je groeistadium? Dan is administratie vaak het laatste waar je aan denkt. De huidige tijd blijft onzeker en dan is er weinig vertrouwen om iemand aan te nemen in je team. Laat staan dat je iemand kan vinden die EN goed is EN wilt starten aan een beperkt urenpakket EN die bereid is om mee te groeien met het bedrijf? Dus, dan wacht je liever, maar die administratie belemmert je groei. Erg frustrerend!

De oplossing

Werken met een administratiekantoor, op zo’n moment, is in beide gevallen een grote – schaalbare –  troef!

  1. Je bepaalt samen het aantal uren per week waarin je bedrijf 100% focus en aandacht verdient. Uiteraard laten we ook de zaakvoerder niet in de steek.
  2. Dit kan zowel bij jou op kantoor als virtueel, vanop afstand.
  3. Geen personeelskosten. Onze factuur is 100% aftrekbaar in jouw kostenstructuur.
  4. Schaalbaar: de te presteerde uren zijn gemakkelijk aanpasbaar.
  5. Een extra paar ogen op jouw bedrijf? Wie wilt dit nu niet?
  6. We laten je niet los… ben je (opnieuw) klaar om iemand in dienst te nemen? Dan begeleiden wij je in de zoektocht en verzorgen we de opleiding… zo ben jij volledig ontzorgd.

Wij bij iAssist zorgen voor rust: jouw administratie is in goede handen. Jij moet je enkel focussen op jouw kernactiviteiten. Tenslotte blijven wij fungeren als jouw back-up. Is er een personeelswissel of is je administratieve kracht er even tussenuit, dan staan wij paraat.

Ben je nieuwsgierig naar onze dienstverlening en wil je graag meer weten?

Neem gerust contact met ons op….