Elke bedrijfsleider (van éénmanszaken of KMO's) heeft verschillende functies in zijn bedrijf. Deze zijn verbonden niet alleen uw eigen producten en dienstverlening, maar ook uw administratie, facturatie,  klantenopvolging, websitebeheer, social media, ...

De meeste bedrijfsleiders doen nog veel zelf - het kost tenslotte niets. Maar meestal gebeuren deze taken in het weekend of op een vrije dag, ten koste van 'family time' of uw eigen 'me-time' of zelfs ten koste van uw eigen bedrijf.

Hoog tijd dus om voor een Virtual Assistant (VA) te kiezen. Een Virtual Assistant is meer dan enkel een administratieve hulp. Eens de VA goed ingewerkt is, kent hij/zij uw bedrijf door en door. Daardoor wordt de VA uw vangnet, uw support, uw sparringpartner en kan u uw bedrijf vanuit een ander perspectief zien. Een VA wordt dan een onderdeel van uw team, weet wat u nodig heeft en zal zelfs met u mee vooruit denken.  

Vindt u het moeilijk om met iemand samen te werken? Begin dan eerst met de taken die u het meeste energie kosten en ervaar vervolgens wat het u oplevert.

Hier vindt U alvast enkele voorbeelden van taken waarvoor u iAssist kan inschakelen

TIJD OM TE DOEN WAT ECHT TELT?


Administratie

  • Algemene administratie
  • Agendabeheer
  • Verwerking mails
  • Digitale organisatie van documenten
  • Organisatie en notuleren van vergaderingen
  • Aankopen / Procurement
  • Opvolging verzekeringen
  • Wagenparkbeheer
  • Opmaak presentaties
  • Planning en organisatie zakenreizen
  • Opmaken documenten
  • ...

Marketing

  • Marketingplan opstellen + uitwerking
  • Huisstijl bepaling + implementatie
  • Offline Marketing (Logo, brochures, visitiekaartjes, advertentie, etiketten, ...)
  • Online Marketing (Facebook, LinkedIn, ....)
  • Opzetten website + onderhoud
  • Nieuwsbrieven
  • Graphic design
  • ...

Finance

  • Opmaken facturen + verzending
  • Debiteurenbeheer (betalingen van klanten opvolgen + potentiële reminders sturen)
  • Ingeven van leveranciersfacturen
  • Uitvoeren betalingen
  • Voorbereiding voor boekhouder
  • ...

HR

  • Algemene personeelsadministratie ism sociaal secretariaat
  • Opmaken uurroosters
  • Eerste aanspreekpunt voor personeel
  • Ondersteuning bij nieuwe aanwervingen
  • ...

Sales

  • Adresbestanden opmaken
  • Prospectie via telefoon/mail
  • Offertes opmaken, versturen en opvolgen
  • Onderhouden klantencontacten
  • Orderverwerking
  • Mailingacties opmaken en opvolgen
  • Beantwoorden vragen klanten
  • Klachtenbeheer
  • ...

Events

  • volledige organisatie klanten/leveranciers events
  • Logistieke ondersteuning bij events
  • Inschrijvingen
  • Draaiboek opstellen
  • Coördinatie
  • Gastenlijsten opstellen
  • ....